serniki i ciasta z serem

niedziela, 23 lutego 2014

Długo zabierałam się za zrobienie tego sernika, i teraz oczywiście tego żałuję, gdyż okazał się wprost przepyszny ;-) Bardo kremowy i aksamitny (dzięki pieczeniu w kąpieli wodnej), mocno chałwowy, z najlepszą polewą chałwową na wierzchu. Mimo, iż za chałwą samą w sobie nie przepadam, to właśnie dzięki niej ten sernik jest tak wyjątkowy. Co również bardzo ważne, sernik jest bardzo prosty do przygotowania, możemy go zrobić nawet bez użycia miksera. Idealny zarówna na uroczyste przyjęcie jak i na deser do niedzielnej kawy. Koniecznie do zrobienia! ;-)

przepis z Moich Wypieków

sernik chałwowy

sernik chałwowy

składniki

na spód:

  • 100 g herbatników
  • 40 g masła, roztopionego

Ciasteczka pokruszyć wałkiem lub malakserem na piasek. Dodać roztopione masło i wymieszać. Tortownicę o średnicy 23 cm wyłożyć papierem do pieczenia, na spód wysypać masę ciasteczkową, wyrównać. 

na masę serową:

  • 80 dag sera twarogowego, zmielonego przynajmniej dwukrotnie (dałam 1kg)
  • 3/4 szklanki drobnego cukru do wypieków
  • 4 duże jajka
  • 125 ml śmietany kremówki
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 300 g chałwy sezamowej waniliowej (dałam kakaową) pokruszonej na grubsze kawałki
  • 2 łyżeczki ekstraktu z wanilii lub nasionka z 1 laski wanilii

Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej.

Ser utrzeć z cukrem w misie miksera. Dodawać jajka, jedno po drugim, krótko miksując po każdym dodaniu. Dodać pozostałe składniki i zmiksować, tylko do połączenia się składników, na końcu przy pomocy szpatułki wmieszać pokruszoną chałwę. Masę serową przelać na ciasteczkowy spód, wyrównać. Na najniższej półce w piekarniku postawić naczynie wypełnione wodą - sernik pieczemy w kąpieli wodnej. Na wyższej półce położyć formę z sernikiem. Piec w temperaturze 170ºC przez około 1 godzinę. Wystudzić w lekko uchylonym piekarniku. Wyjąć, wystudzić do końca, polać polewą (przepis poniżej) schłodzić przez 12 h w lodówce.

na polewę chałwową:

  • 150 g chałwy sezamowej waniliowej (znów dałam kakaową)
  • pół szklanki śmietany kremówki (125 ml)

Chałwę pokruszyć i wsypać do małego garnuszka. Dodać kremówkę i wymieszać, by nie było grudek chałwy (jeśli grudki całkowicie się nie rozpuszczą, spokojnie, jeśli podczas podgrzewania będziemy polewę cały czas mieszać same się rozpuszczą). Podgrzać, by polewa lekko zgęstniała, mieszając by się nie przypaliła, zdjąć z palnika, lekko przestudzić. Polewę wylać na wystudzony sernik. W zimnej temperaturze ładnie zgęstnieje.

sernik chałwowy



niedziela, 02 lutego 2014

Bardzo delikatny i puszysty sernik z masą czekoladową, na miękkim i cudownie cytrynowym biszkopcie. Deser oprócz tego, że jest naprawdę przepyszny, wspaniale się prezentuje :-) a wcale nie jest trudny, ani pracochłonny do przygotowania, jakby się mogło wydawać. Trzeba tylko wcześniej upiec biszkopt, spokojnie można to zrobić dzień przed planowanym pieczeniem, dzięki temu będzie go nam nawet łatwiej przekroić. Jeśli więc macie ochotę na pyszny sernik, to dobrze trafiliście :-)

P.S.dzieki Iwona ;-) 

Przepis znalazłam na blogu Domowe Wypieki u Justyny i Doroty

sernik na biszkopcie z polewą czekoladową

sernik na biszkopcie z polewą czekoladową 

składniki

na biszkopt:

  • 6 jajek
  • 6 łyżek cukru
  • 4 łyżki mąki pszennej
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • skórka starta z 1 dużej cytryny
  • ¼ szklanki soku z cytryny

na polewę czekoladową:

  • 150 g masła lub margaryny
  • 1/2 szklanki cukru pudru
  • 4 łyżki kakao
  • 2-3 łyżki wrzątku

na masę serową:

  • 1 kg twarogu, zmielonego dwukrotnie
  • 4 jajka
  • laska wanilii
  • 1/2 szklanki cukru
  • 1 szklanka śmietany 30%
  • 2 łyżki proszku budyniowego o smaku waniliowym

Przygotowujemy biszkopt, białka oddzielamy od żółtek i ubijamy na sztywną pianę, pod koniec ubijania dodając stopniowo cukier. Ciągle miksując dodawać po jednym żółtku, następnie powoli wlać sok cytrynowy wraz ze skórką. Na samym końcu przesiewamy oba rodzaje mąki i dodajemy do ciasta. Delikatnie mieszamy do momentu uzyskania jednolitej masy. Ciasto przekładamy do formy wyłożonej papierem do pieczenia o wymiarach ok. 25x35 cm i pieczemy w piekarniku nagrzanym  do 180'C przez około 30-40 minut, do "suchego patyczka". Gotowy biszkopt, po całkowitym przestudzeniu przekrawamy na dwie równe części.

Margarynę na polewę czekoladową rozpuszczamy w garnuszku, następnie dodajemy do niej cukier puder i dokładnie mieszamy. Gdy się całkowicie rozpuści dodajemy kakao wraz z wrzącą wodą. Całość dokładnie mieszamy i zostawiamy do wystudzenia.

Masę serową zaczynamy przygotowywać poprzez rozdzielenie żółtek ob białek. Następnie żółtka ucieramy wraz z cukrem na puszystą masę (ok 5-7minut). Do utartej masy dodajemy stopniowo, łyżka po łyżce ser biały, ciągle mieszając. Następnie wlewamy śmietanę wymieszaną z proszkiem budyniowy i ziarenkami z laski wanilii, całość dokładnie mieszamy. Na końcu dodajemy białka ubite wraz ze szczyptą soli na sztywną pianę, delikatnie mieszamy.

Do blaszki wyłożonej papierem do pieczenia przekładamy jedną część biszkoptu, na biszkopt przekładamy połowę polewy czekoladowej i równomiernie ją rozprowadzamy, a następnie połowę masy serowej (bądź 3/4, zależy czy chcemy mieć równe warstwy, czy wolimy więcej masy serowej w środku). Na ser znów biszkopt, pozostałą polewę czekoladową a na nią pozostałą masę serową. Ciasto pieczemy w piekarniku nagrzanym do 160'C przez około 45- 50 minut. Wystudzony sernik możemy polać roztopioną czekoladą, posypać kakao lub cukrem pudrem :-)

sernik na biszkopcie z polewą czekoladową

sernik na biszkopcie z polewą czekoladową

środa, 15 stycznia 2014

Choć już ponad dwa tygodnie temu rozpoczął się nowy rok, ja dopiero dzisiaj składam Wam najserdeczniejsze noworoczne życzenia, wszak na nie nigdy nie jest za późno! ;-) Niech będzie to dla Was najlepszy czas jaki do tej pory udało Wam się przeżyć, niech spełnią się wszystkie plany i marzenia :-) tak, żebyście sami byli z życia zadowoleni, bo to chyba jest najważniejsze! :-)

Nadrabiając jeszcze większe zaległości chciałabym podziękować wszystkim którzy złożyli mi świąteczne życzenia. Wiedzcie, że bardzo chciałam na nie odpowiedzieć, jednak po prostu nie byłam w stanie. Liczę jednak na to, że Wasze Święta i początek roku były mimo to bardzo udane! :-)

Przechodząc już jednak do przepisów, których mam naprawdę wiele do opublikowania, zarówno tych zaległych jak i ciągle powstających ;-)

Dzisiejszy sernik jest wspaniały! Kremowy, choć nie delikatny. Jak dla mnie ma idealną sernikową strukturę, taką klasyczną, domową. Wzbogacony jest dodatkowo o kokosową piankę na wierzchu i bardzo dobre kruche ciasto na spodzie. Dobre jest w nim również to, że z poniższego przepisu otrzymamy naprawdę dużą ilość ciasta. Ale uwierzcie, to wielki plus, bo kawałki znikają w błyskawicznym tempie :-)

Przepis pochodzi z tej strony (klik, klik)

Sernik z bezą kokosową

składniki:

kruche ciasto

  • 250g mąki pszennej
  • 100g cukru pudru
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 125g margaryny
  • 2 jajka

masa serowa

  • 1.2kg twarogu półtłustego, zmielonego przynajmniej dwukrotnie
  • 6 żółtek
  • 170g cukru
  • 4 łyżki oleju
  • 2 szklanki mleka (500ml)- ja dałam trochę więcej niż 1 szklankę
  • 2 budynie waniliowe lub śmietankowe

beza kokosowa

  • 6 białek
  • 100g cukru
  • 100- 150g wiórków kokosowych

przygotowanie:

Wszystkie składniki na kruche ciasto szybko zagnieść (ciasto jest dosyć klejące), a następnie gotowym ciastem wyłożyć blachę 25x35cm wyłożoną papierem do pieczenia bądź posmarowaną masłem i wysypaną bułką tartą. Spód warto jest w tej chwili podpiec około 10-15 minut do lekkiego zezłocenia, wtedy będziemy mieć pewność, że będzie przyjemnie kruche, a nie mokre.

Żółtka na masę serową utrzeć wraz z cukrem i olejem na puszystą masę. Stopniowo, ciągle miksując dodawać po łyżce sera. Na końcu powoli wlewać mleko wymieszane z proszkami budyniowymi, ciągle mieszając. Gotową masę przelewamy na przygotowane kruche ciasto. Następnie przygotowujemy kokosową bezę, białka ubijamy na sztywno, stopniowo dosypując cukier. Gdy beza jest już całkiem stabilna dodajemy wiórki kokosowe i delikatnie mieszamy. Bezę przekładamy na masę serową, całość pieczemy ok. 60 minut w piekarniku nagrzanym do 180'C.

P.S. Jeśli boimy się, że beza przez godzinę w piekarniku za bardzo się wysuszy, możemy przygotować ją później i wyłożyć na w połowie już upieczony sernik.

sernik z bezą kokosową





poniedziałek, 04 listopada 2013

Bardzo smaczny, delikatny sernik ze śliwkami w kisielu na wierzchu. To naprawdę udane połączenie! Delikatnie słodka masa serowa i kwaśne śliwki łączą się tutaj idealnie. Jak każdy sernik przygotujemy go bardzo szybko, pamiętajmy tylko by składniki wyjąć z lodówki minimum godzinę przed pieczeniem. I to chyba tyle :-) Bardzo go Wam polecam, a ja idę przygotowywać kolejne wpisy ze śliwkami w roli głównej. A będzie ich jeszcze kilka ;-).

Przepis z bloga Mała Cukierenka

sernik ze śliwkami

Sernik ze śliwkami

składniki

na śliwki:

  • 750g umytych śliwek
  • 1 torebka kisielu malinowego bez cukru
  •   3 łyżki cukru 

na masę serową:

  • 1 kg sera 3 krotnie mielonego, bądź z wiaderka

  • 150g kwaśnej śmietany 12%

  • sok wyciśnięty z 1 cytryny

  • 5 jajek

  • 2 torebki budyniu śmietankowego bez cukru

  • 3 łyżki kaszy manny

  • 250g cukru (dałam 180g)

Umyte śliwki wypestkować i pokroić na małe kawałki. Kisiel ugotować z cukrem na 400ml wody. Do gorącego kisielu dodać śliwki, wymieszać i odstawić.

Przygotować masę serową miksując wszystkie składniki razem, tylko do uzyskania jednolitej masy. Masę serową przełożyć do blaszki ok. 25x30cm wyłożonej papierem do pieczenia. Na górze masy serowej delikatnie poukładać śliwki w kisielu. Całość włożyć do nagrzanego do 180'C piekarnika i piec około 60 minut. Przed podaniem całkowicie wystudzić. Najlepiej smakuje po nocy spędzonej w lodówce, wyjęty ok. godzinę wcześniej,

sernik ze śliwkami


sobota, 12 października 2013

Po prostu, jeden z najlepszych serników, jaki kiedykolwiek jadłam :-). Kruche ciasto a na nim waniliowa masa serowa,  i mnóstwo malin, posypanych chrupkimi przypieczonymi migdałami. Naprawdę warto ostatnie tegoroczne maliny poświęcić na tak świetny sernik :-)

Przepis z Moich Wypieków.

sernik lekko migdałowy z malinami

Sernik lekko migdałowy z malinami

składniki

na kruchy spód:

  • 150 g mąki pszennej
  • 2 łyżki drobnego cukru do wypieków
  • 100 g zimnego masła, pokrojonego w kostkę
  • 1 żółtko
  • 1 łyżka zimnej wody

Na stolnicę wysypać mąkę, zrobić dołek, w ktorym umieścić cukier, masło i żółtko. Dodane składniki zagnieść razem, następnie stopniowo dodawać do nich mąkę, wyrabiając między palcami, jak na kruszonkę. Dodać zimną wodę i zagnieść gładkie ciasto. Uformować z niego kulę, lekko spłaszczyć, owinąć folią i schłodzić w lodówce przez 30 minut. Ciasto można również wyrobić w malakserze (szybciej i prościej). Schłodzone ciasto rozwałkować na wielkość formy (30 x 23 cm), przenieść na dno formy, dokładnie wylepić, ponakłuwać widelcem. Podpiec w temperaturze 190ºC przez około 15 - 20 minut lub do momentu zezłocenia się ciasta. Wyjąć z piekarnika, lekko przestudzić na czas przygotowania masy serowej.

na masę serową:

  • 1 kg twarogu tłustego lub półtłustego zmielonego przynajmniej dwukrotnie
  • 100 ml śmietany kremówki 30% lub 36%
  • 5 dużych jajek
  • 200 g cukru
  • 2 łyżeczki ekstraktu z migdałów
  • 3 łyżki mąki pszennej
  • 1 łyżka mąki ziemniaczanej
  • 300 g malin
  • 3/4 szklanki płatków migdałów

Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej.

Jajka (w całości) roztrzepać w misce ręczną trzepaczką. Dodać do nich cukier i wymieszać.W misie miksera umieścić zmielony twaróg, śmietanę, jajka roztrzepane z cukrem, ekstrakt z migdałów, obie mąki (przesiane). Wszystkie składniki zmiksować, przez chwilę, tylko do połączenia się składników. Zmiksowaną masę wylać na podpieczony wcześniej spód. Na wierzchu masy serowej poukładać maliny. Posypać płatkami migdałów. Piec w temperaturze 150ºC przez 1 godzinę 15 minut, lub dłużej, do momentu aż środek sernika będzie ścięty i sprężysty przy dotyku patyczkiem. Wystudzić w lekko uchylonym piekarniku. Schłodzić w lodówce, przez kilka godzin.

sernik lekko migdałowy z malinami

migdały

malinyy


sernik lekko migdałowy z malinami



środa, 10 lipca 2013

Deser idealny na lato. Przede wszystkim dlatego, że możemy do niego użyć wszystkich sezonowych owoców, których obecnie mamy pod dostatkiem. Po drugie robimy go bez używania piekarnika! Po trzecie jest szybki i bardzo prosty do zrobienia,a po czwarte (i chyba najważniejsze!) jest niesamowicie smaczny. Masa serowa jest tak delikatna i puszysta! (tak jak serek "Bakuś" jeśli kiedyś jedliście ). Wszystko wieńczą owce w galaretce, czyli kwintesencja lata! Pycha! :-)

Inspirowałam się przepisem znalezionym tutaj, jednak zmodyfikowałam go pod zawartość własnej lodówki ;-)

sernik na zimno

Sernik na zimno

składniki:

  • 500 g twarożku zmielonego dwukrotnie (z wiaderka)
  • 330g śmietany kremówki
  • 6 łyżek cukru pudru (można dać jeśli masa wyda się za mało słodka)
  • 2 czubate łyżki żelatyny
  • opakowanie galaretki truskawkowej
  • 200g truskawek lub innych owoców
  • kilkanaście biszkoptów na spód

Żelatynę rozpuścić w minimalnej ilości wrzątku, odstawić do wystudzenia. Śmietanę kremówkę ubić z cukrem pudrem na puch, następnie ciągle ubijając, stopniowo dodawać po łyżce twarożku. Gdy masa jest jednolita powoli wlać żelatynę, nie przerywając miksowania. Masę przelać do tortownicy wyłożonej na spodzie biszkoptami (o średnicy 23cm). Wyrównać. Na górze ułożyć połówki truskawek. Wstawić do lodówki do schłodzenia. Galaretkę przygotować wg. przepisu na opakowaniu (można użyć mniejszej ilości wody), tężejącą wylać na górę sernika, ponownie schłodzić. Sernik jest najlepszy, kiedy spędzi noc w lodówce i dobrze się schłodzi.

sernik na zimno

sernik na zimno

sernik na zimno

poniedziałek, 08 lipca 2013

Niewielki i pyszny sernik z truskawkami. Idealny na lato, choć, trzeba przyznać, że z pieczeniem w takie upały może być trochę nie po drodze ;-), ale dla tego ciasta warto się poświęcić. Zapach pieczonych truskawek dochodzący z piekarnika podczas pieczenia- obłędny,naprawdę warto dla niego ścierpieć tą podwyższoną temperaturę ;-) Najsmaczniejszy po całonocnym schłodzeniu w lodówce.

P.S. W kolejnym wpisie również sernik z truskawkami, tylko na zimno! :-)

Przepis znalazłam na blogu Pieczarki MySi

sernik z truskawkami

sernik z truskawkami

P.S.2 Zamieniłam przepis na spód, zrobiłam podobny do tego tutaj (klik, klik), i taki też podam poniżej. Jest pyszny, maślany i lekko słony (ta słona nuta świetnie komponuje się z truskawkami!). Jeśli chcecie zobaczyć oryginalną wersję, zerknijcie do źródła :-).

Sernik z truskawkami

składniki:

na spód

  • 8 łyżek miękkiego masła/ margaryny
  • 3 łyżki cukru
  • łyżeczka cukru z wanilią
  • 11 łyżek mąki
  • dość duża szczypta soli

na masę serową

  • 500 g twarożku półtłustego lub tłustego zmielonego dwukrotnie
  • 2 jajka
  • 3 łyżki soku z cytryny
  • 2/3 szklanki cukru (dałam1/2)
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 1 łyżka mąki pszennej
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii (pominęłam)

dodatkowo

  • 300g truskawek

Składniki na spód zagniatamy do powstania wilgotnej kruszonki. Tak przygotowane ciasto wysypujemy do tortownicy (o średnicy 21cm) wyłożonej papierem do pieczenia i delikatnie rozprowadzamy po całej jej powierzchni. Nie ugniatamy!

Wszystkie składniki na masę serową miksujemy do uzyskania gładkiej masy. Wylewamy na wcześniej przygotowany spód. Truskawki kroimy na połówki (jeśli są małe to niekoniecznie), układamy na mais serowej. Całość wkładamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni C i pieczemy przez ok. 60 minut. Po upieczeniu zostawiamy w piekarniku do wystygnięcia, następnie schładzamy w lodówce. Przed podaniem ciasto można posypać cukrem pudrem.

sernik z truskawkami

sernik z truskawkami

sernik z truskawkami

 
1 , 2 , 3 , 4
| < Listopad 2017 > |
Pn Wt Śr Cz Pt So N
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30      
PustaMiska - akcja charytatywna



Akcja: Nie kradnij zdjęć!

Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów

Durszlak.pl

Odszukaj.com - przepisy kulinarne