wtorek, 22 października 2013

Wilgotne, marchewkowe ciasto, bardzo cynamonowe (dzięki temu, smakuje troszeczkę jak piernik! ale może to dlatego, że ja się już po prostu doczekać zimy nie mogę? ;-)), z chrupiącymi orzechami w środku. Na górze ciasta znajduje się bardzo oryginalna ale i zarazem przepyszna (!) masa z serka topionego, lekko słona, bardzo słodka, o przyjemnym śmietankowym aromacie. Naprawdę, do ciasta marchewkowego pasuje idealnie!

P.S. Aniu, dziękuję za naprawdę pyszne ciasto!

Przepis pochodzi z tej strony (klik)

A na zdjęciach razem z ciastem znajdują się owoce aktinidii ostrolistnej, zwanej potocznie mini-kiwi (;-)) bądź agrestem chińskim. Są to owoce, tak samo jak kiwi pochodzące z rodziny aktinidiowatych (naprawdę nie wiem czemu, ale ta nazwa- rodzina aktinidiowatych, tak strasznie mi się podoba!)- nazwa gatunkowa kiwi to aktinidia chińska lub też smakowita. Owoce mini-kiwi są naprawdę przepyszne! Ich skórka jest gładka, więc nie trzeba jej obierać, można jeść całe, na raz. Wyczyn to naprawdę nietrudny, bo jagody są naprawdę niewielkie, długie na ok.2-3 cm. W smaku, rewelacyjne! Dla mnie smakowały jak połączenie dojrzałego, słodkiego kiwi z borówką amerykańską ;-) A dodatkowo, tak jak ich większe rodzeństwo mają bardzo dużo witaminy C. I nie można zapominać jeszcze o ich uroczym, miniaturowym wyglądzie! ;-)  Jeśli kiedyś będziecie mieli okazję ich spróbować, koniecznie to zróbcie! Wielka szkoda, że mini-kiwi jest tak mało znane. Informacje na jego temat znalazłam tutaj, no i jeszcze na wszystkowiedzącej Wikipedii, jeśli chcecie dowiedzieć się więcej na ich temat, poczytajcie :-)

ciasto marchewkowe z polewą z serka topionego

aktinidia ostrolistna

Ciasto marchewkowe z polewą z serka topionego

składniki

na cisto:

  • 2 pełne szklanki, startej na drobnych oczkach marchewki
  • 175g rozpuszczonego i przestudzonego masła
  • 4 jajka
  • 1 i 1/2 szklanki cukru (jak dla mnie to duuuuużo za dużo, dałam 2/3 szklanki)
  • 2 łyżeczki cukru wanilinowego
  • 4 łyżeczki cynamonu
  • 2 szklanki mąki
  • 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 płaskie łyżeczki sody (dałam 1 dość pełną łyżeczkę)
  • 3/4 szklanki posiekanych orzechów włoskich

na polewę:

  • 100g masła
  • 100g serka topionego, śmietankowego
  • 1 szklanka cukru (dałam 3/4)
  • 2 łyżeczki cukru wanilinowego

dodatkowo:

  • orzechy włoskie do dekoracji wierzchu ciasta, niekonieczne

przygotowanie:

Jajka ubić z cukrami, na gęstą, jasną i puszystą masę, Następnie dodać startą marchewkę i delikatnie wymieszać, najlepiej łyżką. Do masy przesiać wszystkie pozostałe sypkie składniki (mąka, proszek do pieczenia, soda, cynamon), wlać roztopione masło i na końcu dodać orzechy.Całość dokładnie wymieszać. Przełożyć do prostokątnej blaszki 25x30cm wyłożonej papierem do pieczenia i piec w piekarniku nagrzanym do 190'C przez około 45-50 minut.

W tym czasie gdy ciasto się piecze przygotowujemy polewę. Masło i serek (najlepiej pokrojone na mniejsze kawałki- tak będą się lepiej rozpuszczać) włożyć do garnuszka i roztopić na niewielkim ogniu. Przestudzoną, ale niekoniecznie zimną, masę utrzeć z cukrami na gładki krem. Polewę włożyć na chwilę do lodówki, by lekko zgęstniała.

Gdy ciasto całkowicie wystygnie smarujemy je polewą, a na górze układamy kawałki orzechów. Kroimy i jemy :-) Ciasto, ze względu na polewę z dodatkiem masła najlepiej przechowywać w lodówce i wyjąć ok. 30 minut przed podaniem.

 ciasto marchewkowe z polewą z serka topionego

aktinidia

ciasto marchewkowe z polewą z serka topionego

aktinidia

ciasto marchewkowe z polewą z serka topionego

Kto wybiera się na jesienny piknik? ;-)

pogoda jest bardzo sprzyjająca!


wtorek, 15 października 2013

O tym, że połączenie śliwek z czekoladą jest genialne, mogłam się przekonać już dzięki tym muffinkom. Zachęcona więc tym sukcesem ;-) stworzyłam ciasto,a w zasadzie krajankę, o podobnym smaku. Rezultat przeszedł moje najśmielsze oczekiwania! To było naprawdę dobre! Kakaowe kruche ciasto, na nim pyszny kisiel ze śliwek z cynamonem, a na wierzchu kakaowa kruszonka z gorzką czekoladą. Pyszności! To ciasto będę musiała koniecznie powtórzyć w następnym śliwkowym sezonie, albo i wcześniej, bo zapas mrożonych śliwek już jest ;-).

krajanka ze śliwkami, cynamonem i czekoladą

Krajanka ze śliwkami, cynamonem i czekoladą

składniki

na ciasto:

  • 300g mąki
  • 1/2 szklanki kakao
  • 1/2 szklanki cukru pudru (można dodać więcej, jeśli lubimy słodsze ciasta)
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • 1 żółtko
  • 200 g masła
  • 1-2 łyżki kwaśnej śmietany

na kruszonkę:

  • 3 łyżki masła/ margaryny roślinnej
  • 4- 5 łyżek cukru
  • 16 g cukru wanilinowego
  • 1 szklanka mąki
  • 2 łyżki kakao
  • 100 g posiekanej czekolady, mlecznej, bądź gorzkiej

na kisiel:

  • 1 kg wypestkowanych śliwek
  • ew. 4-5 łyżek cukru, jeśli mamy kwaśne śliwki (moje były słodkie, więc nie dodawałam cukru)
  • łyżka mąki ziemniaczanej
  • ok. 2 łyżki wody
  • 2- 3 łyżeczki cynamonu

krajanka ze śliwkami, cynamonem i czekoladą

przygotowanie

Wszystkie składniki na ciasto mieszamy ze sobą i zagniatamy do uzyskania jednolitego i gładkiego kakaowego ciasta. Schładzamy w lodówce przez ok. 30 minut i wykładamy do dużej, prostokątnej blaszki ( ok. 28x 38cm), wyłożonej papierem do pieczenia, możemy podpiec spód w piekarniku, ale nie jest to konieczne. Wypestkowane śliwki wrzucamy do dużego garnka wraz z cukrem i rozgotowujemy. Gdy już będą miękkie dodajemy cynamon, następnie wlewamy mąkę ziemniaczaną wymieszaną z minimalną ilością wody, gotujemy do zgęstnienia, odstawiamy. Przygotowujemy kruszonkę, wszystkie składniki z wyjątkiem czekolady rozcieramy między palcami do uzyskania jednolitej kruszonki, dodajemy czekoladę, mieszamy. Na spód wykładamy kisiel ze śliwek, posypujemy kruszonką i wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 180'C, pieczemy przez ok 40-50 minut. Kroimy w niewielkie prostokąty. Podajemy :-)

krajanka ze śliwkami, cynamonem i czekoladą

krajanka ze śliwkami, cynamonem i czekoladą

poniedziałek, 14 października 2013

Sympatyczne czekoladki ze słodkiej białej czekolady z kontrastującym, lekko kwaśnym nadzieniem wiśniowym. Pyszne! Smaki naprawdę bardzo fajnie współgrają, co sprawia, że chciało by się zjeść wszystkie czekoladki na raz, ciągle sięgając po jeszcze jedną, i kolejną ;-) Jeśli nie macie jeszcze foremki na czekoladki, koniecznie kupcie, bo to naprawdę jest świetna zabawa! :-) Ja już planuję kolejne czekoladki, po głowie chodzi mi połączenia białej czekolady z czerwonymi porzeczkami (mniam ;-)). Ale co z tego wyjdzie, czas pokaże... ;-) Na razie zapraszam, choć tylko wirtualnie, na pyszne białowiśniowe czekoladki :-)

Przepis własny

czekoladki z białej czekolady z nadzieniem wiśniowym

czekoladki z białej czekolady z nadzieniem wiśniowym

Czekoladki z białej czekolady z nadzieniem wiśniowym

składniki (na 12 czekoladek):

  • 100g białej czekolady
  • 4 łyżki wypestkowanych wiśni (ja użyłam mrożonych, ale świeże pasują tak samo dobrze)
  • 1 łyżka zimnej wody
  • 1-2 łyżeczki cukru
  • 1/2 łyżeczki mąki ziemniaczanej

Czekoladę rozpuszczamy w kąpieli wodnej i smarujemy nią dno naszej foremki do czekoladek, dość grubą warstwą, odstawiamy. Przygotowujemy nadzienie, do garnuszka wrzucamy wiśnie i lekko rozgotowujemy wraz z cukrem, mąkę ziemniaczaną mieszamy z zimną wodą, wlewamy do gorących wiśni, chwilkę gotujemy, ciągle mieszając aż zgęstnieje, odstawiamy do wystudzenia. Wystudzone nadzienie (około 1/2 łyżeczki) przekładamy do wysmarowanych czekoladowych dołków, zalewamy pozostałą białą czekoladą. Wstawiamy do lodówki do zastygnięcia. Po godzinie czekoladki można już wyjmować z foremek i delektować się smakiem :-), choć dla pewności, że się nie połamią podczas wyjmowania można schłodzić je troszkę dłużej.

czekoladki z białej czekolady z nadzieniem wiśniowym

10:51, kolorowapokrzywa , łakocie i inne
Link Komentarze (5) »
niedziela, 13 października 2013

Kruchy spód, na nim dużo śliwek, dosłownie zatopionych w pysznej i delikatnej masie cynamonowo- śmietanowej. Na górze kratka z kruchego ciasta, moja co prawda jeszcze trochę nieudolna, ale robiłam ją pierwszy raz w życiu, a to w końcu praktyka czyni mistrza, więc jestem dobrej myśli ;-). Tarta jest naprawdę bardzo smaczna, idealna na jesienny deser do popołudniowej herbaty (a to za sprawą cynamonu, takiej jesienno- zimowej przyprawy, prawda?) ! :-)

Przepis Pieczarki MySi.

tarta ze śliwkami i kremem śmietanowym

Tarta ze śliwkami i kremem śmietanowym

składniki

na ciasto:

  • 300 g mąki
  • 100 g cukru pudru
  • 150 g masła
  • 2 żółtka
  • 2 łyżki zimnej wody

  na krem:

  • 330 g kwaśnej śmietany (18%)
  • 100 g cukru
  • 2 jajka
  • 1 łyżka mąki pszennej
  • 1 łyżeczka cynamonu

 dodatkowo:

  • 600 – 700 g śliwek (świeżych, bądź mrożonych)
  • cukier puder do dekoracji

tarta ze śliwkami i kremem śmietanowym

Wszystkie składniki na ciasto zagnieść, aż powstanie gładka masa. Podzielić ciasto na 2 kulki  2/3 ciasta i 1/3, słodzić w lodówce przez 1 godzinę.Formę do tarty o średnicy 28-29 cm (moja miała 32 cm) wysmarować masłem, obsypać bułką tartą, na dno wyłożyć rozwałkowaną większą część ciasta. Przykryć papierem do pieczenia, obciążyć kuleczkami ceramicznymi i podpiec w pierniku nagrzanym do 190oC przez 15-17 minut (ja porobiłam w cieście dziurki widelcem i już go nie obciążałam). Formę wyjąć, ciasto posypać bułką tartą i wyłożyć na wierzch przekrojone na połówki śliwki. W misce wymieszać składniki na krem i wylać na owoce. Z reszty ciasta zrobić kratkę i wyłożyć na wierzch. Ponownie włożyć do piekarnika i piec około 40 minut. Zostawić do ostygnięcia. Posypać cukrem pudrem i podawać :-)

tarta ze śliwkami i kremem śmietanowym

I na koniec, moja nowa trzepaczka, prawda, że fajna? ;-)

sobota, 12 października 2013

Po prostu, jeden z najlepszych serników, jaki kiedykolwiek jadłam :-). Kruche ciasto a na nim waniliowa masa serowa,  i mnóstwo malin, posypanych chrupkimi przypieczonymi migdałami. Naprawdę warto ostatnie tegoroczne maliny poświęcić na tak świetny sernik :-)

Przepis z Moich Wypieków.

sernik lekko migdałowy z malinami

Sernik lekko migdałowy z malinami

składniki

na kruchy spód:

  • 150 g mąki pszennej
  • 2 łyżki drobnego cukru do wypieków
  • 100 g zimnego masła, pokrojonego w kostkę
  • 1 żółtko
  • 1 łyżka zimnej wody

Na stolnicę wysypać mąkę, zrobić dołek, w ktorym umieścić cukier, masło i żółtko. Dodane składniki zagnieść razem, następnie stopniowo dodawać do nich mąkę, wyrabiając między palcami, jak na kruszonkę. Dodać zimną wodę i zagnieść gładkie ciasto. Uformować z niego kulę, lekko spłaszczyć, owinąć folią i schłodzić w lodówce przez 30 minut. Ciasto można również wyrobić w malakserze (szybciej i prościej). Schłodzone ciasto rozwałkować na wielkość formy (30 x 23 cm), przenieść na dno formy, dokładnie wylepić, ponakłuwać widelcem. Podpiec w temperaturze 190ºC przez około 15 - 20 minut lub do momentu zezłocenia się ciasta. Wyjąć z piekarnika, lekko przestudzić na czas przygotowania masy serowej.

na masę serową:

  • 1 kg twarogu tłustego lub półtłustego zmielonego przynajmniej dwukrotnie
  • 100 ml śmietany kremówki 30% lub 36%
  • 5 dużych jajek
  • 200 g cukru
  • 2 łyżeczki ekstraktu z migdałów
  • 3 łyżki mąki pszennej
  • 1 łyżka mąki ziemniaczanej
  • 300 g malin
  • 3/4 szklanki płatków migdałów

Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej.

Jajka (w całości) roztrzepać w misce ręczną trzepaczką. Dodać do nich cukier i wymieszać.W misie miksera umieścić zmielony twaróg, śmietanę, jajka roztrzepane z cukrem, ekstrakt z migdałów, obie mąki (przesiane). Wszystkie składniki zmiksować, przez chwilę, tylko do połączenia się składników. Zmiksowaną masę wylać na podpieczony wcześniej spód. Na wierzchu masy serowej poukładać maliny. Posypać płatkami migdałów. Piec w temperaturze 150ºC przez 1 godzinę 15 minut, lub dłużej, do momentu aż środek sernika będzie ścięty i sprężysty przy dotyku patyczkiem. Wystudzić w lekko uchylonym piekarniku. Schłodzić w lodówce, przez kilka godzin.

sernik lekko migdałowy z malinami

migdały

malinyy


sernik lekko migdałowy z malinami



poniedziałek, 07 października 2013

Ostatnio robię dużo muffinek. I ciastek też, ale nie o nich dzisiaj. Pyszne wilgotne babeczki, z typowo jesiennymi dodatkami. Do tego cynamonowa kruszonka i naprawdę niczego więcej nie potrzeba. Do herbaty idealne. Lub zaraz po wyjęciu z piekarnika, jeszcze ciepłe, kto by się przejmował późną porą, prawda? ;-)

przepis z blogu see you in the morning

cukiniowe muffinki ze śliwkami i kruszonką

Cukiniowe muffinki ze śliwkami i kruszonką

składniki (na 14 dużych sztuk):

  • 2 niewielkie cukinie, bądź jedna większa, starte na tarce wraz ze skórką, odciśnięte z nadmiaru wody
  • 1 i 1/2 szklanki cukru (dałam 2/3 szklanki)
  • 6 łyżek rozpuszczonego i przestudzonego masła (zastąpiłam olejem roślinnym)
  • 2 jajka
  • 1/4 szklanki jogurtu naturalnego
  • 1 łyżka soku z cytryny
  • 2 szklanki mąki                                           
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • łyżeczka sody
  • łyżeczka cynamonu
  • 1/2 łyżeczki mielonego imbiru
  • 1/2 łyżeczki mieszanki przypraw korzennych (spokojnie można pominąć)
  • szczypta mielonej gałki muszkatołowej
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 1/2 szklanki posiekanych orzechów (dałam płatki migdałów)
  • 2-3 duże śliwki, bądź 7 małych węgierek

składniki muffinki cukiniowe ze śliwką

na kruszonkę:

  • 2 łyżki miękkiego masła (dałam margarynę roślinną)
  • 1/4 szklanki mąki
  • 1/4 szklanki brązowego cukru
  • 3/4 łyżeczki cynamonu
  • szczypta soli

Piekarnik nagrzewamy do 190'C. W jednej misce mieszamy wszystkie suche składniki, w drugiej mokre, wraz z cukrem. Zawartość obu misek łączymy, krótko mieszając. Dodajemy startą na tarce cukinię i orzechy i znów krótko mieszamy.Przygotowujemy kruszonkę, delikatnie ugniatając palcami wszystkie składniki do momentu uzyskania jednolitych okruszków ciasta.  Formę do muffinek wykładamy papilotkami. Do każdej z nich dajemy ciasto, do ok. 2/3 wysokości papilotki, posypujemy odrobiną kruszonki. Układamy kawałki pokrojonych śliwek i  posypujemy pozostałą kruszonką. Pieczemy ok 20 minut.

cukiniowe muffinki ze śliwkami i kruszonką

cukiniowe muffinki ze śliwkami i kruszonką

czwartek, 03 października 2013

Ciasto dzięki któremu można zużyć nadmiar jabłek :-). Jest naprawdę bardzo smaczne, szczególnie na drugi lub nawet trzeci dzień po przygotowaniu, gdy placki miodowe zmiękną dzięki masom i placek będzie jedną, spójną całością. To takie domowe ciasto, jakie często można spotkać na uroczystościach rodzinnych. Bardzo proste do przygotowania, ale za to czasochłonne, bo składa się z kilku warstw. Pracę zawsze można podzielić sobie na dwa dni, na przykład piekąc placki miodowe i biszkopt dzień wcześniej. Wszystkim gorąco polecam przygotowanie, bo Leon naprawdę jest tego wart :-)

Przepis z książki "103 ciasta Siostry Anastazji"

 Leon

 Leon

składniki:

na biszkopt

  • 6 jajek
  • 1 szklanka cukru (dałam 1/2 szklanki)
  • 1 szklanka mąki
  • 1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia

na miodowe placki

  • 30 dag mąki (2 szklanki)
  • 10 dag cukru
  • 15 dag margaryny
  • 2 łyżki miodu
  • 1 łyżeczka sody
  • 2 łyżki kwaśnej śmietany
  • 1 jajko

na masy jabłkowe

  • 2 kg jabłek
  • 1/2 szklanki cukru
  • 1 galaretka czerwona
  • 1 galaretka żółta/ pomarańczowa

na krem budyniowy

  • 15 dag cukru pudru (dałam 10 dag)
  • 1 opakowanie cukru wanilinowego (16g)
  • 2 łyżki mąki pszennej
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 30 dag masła (dałam 250g)
  • 1/2 litra mleka
  • ew. 1 łyżka likieru, bądź wódki

na polewę kakaową:

  • 13 dag margaryny
  • 5 łyżek cukru pudru
  • 3 łyżki kakao
  • 2 łyżki ciepłej wody
  • 1 łyżka żelatyny
  • 5 łyżek gęstej, kwaśniej śmietany (dałam 3)

 przygotowanie:

miodowe placki

Z wszystkich składników zagnieść jednolite ciasto, podzielić na dwie równe części. Każdy placek piec w dużej prostokątnej formie (ok.25x 35cm), w temperaturze 170'C przez około 25-35 minut, do momentu, aż placki będą złociste.

biszkopt

Białka oddzielić od żółtek, ubić na sztywną pianę, pod koniec ubijania dodając stopniowo cukier. Do ubitej piany stopniowo dodawać po jednym żółtku. Na końcu przesiać mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia. Ciasto przełożyć do dużej prostokątnej formy (ok.25x35cm) wyłożonej papierem do pieczenia. Piec w piekarniku nagrzanym do 180'C przez około 30 minut, do momentu, aż włożony w ciasto patyczek będzie suchy. Upieczony biszkopt odstawić do wystygnięcia

masy jabłkowe:

Jabłka obrać, usunąć gniazda nasienne i ugotować z cukrem do miękkości. Każdą z galaretek rozpuścić w 1/4 szklanki wrzącej wody (ja galaretek nie rozpuszczałam w wodzie, gdyż moje jabłka miały dość dużo soku, po prostu wsypałam sproszkowane galaretki prosto do ugotowanych jabłek). Ugotowane jabłka podzielić na dwie części, do jednej dodać galaretkę żółtą, a do drugiej czerwoną, odstawić do wystudzenia.

krem budyniowy:

Z 1/2 litra mleka odlewamy pół szklanki, zagotowujemy razem z cukrem. Do pozostałego mleka dodajemy cukier wanilinowy, i oba rodzaje mąki, mieszamy. Gdy mleko zacznie się gotować wlewam mączną mieszankę i gotujemy do uzyskania gęstego budyniu. Odstawiamy do wystudzenia. Masło ucieramy na puszystą masę, stopniowo dodajmy ostudzony budyń, ucieramy. Na samym końcu dodajemy alkohol dla wyrazistości smaku, choć oczywiście nie jest on konieczny, mieszamy. Masę dzielimy na 4 równe części.

polewa kakaowa:

Żelatynę rozpuszczamy w wodzie. Cukier, margarynę i kakao rozpuszczamy na niewielkim ogniu, do ciepłej masy dodajemy żelatynę, chwilkę podgrzewamy. MASA NIE MOŻE SIĘ ZAGOTOWAĆ. Odstawiamy do przestudzenia. Do lekko ciepłej masy dodajemy po łyżce śmietanę, ciągle mieszając. Jeszcze lekko ciepłą polewę można nakładać na ciasto.

przełożenie placka

od dołu: placek miodowy- krem budyniowy- masa jabłkowa z czerwoną galaretką- krem budyniowy- biszkopt- krem budyniowy- masa jabłkowa z żółtą galaretką- krem budyniowy-placek miodowy-polewa kakaowa

leon

1 , 2 , 3 , 4 , 5 ... 32
| < Wrzesień 2017 > |
Pn Wt Śr Cz Pt So N
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  
PustaMiska - akcja charytatywna



Akcja: Nie kradnij zdjęć!

Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów

Durszlak.pl

Odszukaj.com - przepisy kulinarne